Pages

Ads 468x60px

Fitness ve Egzersizle İlgili Efsaneler

Ne kadar yağ yakacağınızı siz hedefleyemezsiniz. Çalışma sonucu genel vücut yağları yakılır kalori harcanır ancak bu ölçülemez.

Bel, bacak, sırt, kalça gibi yerlerden giden yağların oranı da aynı değildir.

Boş karna mide egzersizi yapmak gerekmez. Önce kahvaltı yapacaksınız üzerinden zaman geçince karın egzersizini yapabilirsiniz aç karnına değil. Böylece daha çok yağ yakarsınız.

Açma germe esneme ısınma hareketlerini her hareketten önce yapmanız gerekmiyor. Tendon ve kaslar gevşerse bazı hareketlerde aksine zorlanabilirsiniz.

Dışarıda koşmakla bantta koşu yapmak bir değildir. Açık havada gerçek bir koşu çok daha etkilidir.

Her gün egzersiz yapabilirsiniz, oysa bazı kişiler bunu önermiyor.

Terlemek elbette şekle girmek fitleşmek demek değildir. Toksinleri atar hız kazanır ve bir miktar kalori yakmış olursunuz. Ayrıca egzersiz bizi fazla acıktırmaz.
Kaynak.7gunsaglik.com

Yiyecekler Cildimizi Nasıl Etkiliyor?

Yediğimiz gıdalar cildimizin görünümünü ve sağlığını da etkiliyor. Nemli, muhteşem görünen bir cilt için yediklerimize dikkat etmeliyiz.

Şimdi efsaneleri doğru bilinen hataları görelim.

Çikolata akne ve sivilce nedenidir. Bu tamamen doğru bir şey değildir. Saf çikolata ve kakao cildi güzelleştiren antioksidanları içerir kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. Şekerli ve sütlü olunca işler değişebilir.

Yağlı gıdalar cildi kızartır leke ve sivilce yapar tabiri de her zaman doğru olmayabilir. Cildi net ve parlak tutan doğal yağlardır. Fındık, zeytin ve avokado yağları aksine cildi besler güzelleştirir. Kızartma yağı gibi yağları tüketmemek gerekir.

Süt ürünleri vücut için daima iyi olmayabilir. Kalsiyum, protein ve D vitamini içeren süt deri rahatsızlıklarının sebebi de olabiliyor.

Kafein döküntülere yol açar, direkt sebebi olmasa da bazı nedenlerine yol açabilir. Yeşil ve siyah çay ile kahve cildi güneşten korur.

Doğal tatlandırıcılar sofra şekerinden daha iyidir diye de bir şey yoktur.
Kaynak.7gunsaglik.com

Diş Çıkarma Ürünleri ve Çözümleri

Diş çıkaran bebeğinize yardımcı olabilirsiniz. Güvenli bir şekilde çiğneme ve emmesini sağlayabilirsiniz.

Bu süreçteki rahatsızlığını hafifletmek mümkün. Halka, diş kaşıyıcıları, oyuncaklar gibi şeyleri inceleyelim. Dişlikler toksik olmayan maddelerden yapılan diş çıkarma sürecinde kaşıntı ve rahatsızlığı gideren bir kurtarıcıdır. Farklı boyut ve şekillerde diş kaşıma halkaları da diğer bir seçeneğiniz. Kauçuktan imal edilen bu ürünlerin güvenilir olduğundan emin olup alın.

Sürekli bulaşık makinesinde yüksek sıcaklıkta yıkayın. Bebeğinizin boynuna bir bez ya da askı gibi bir iple diş kaşıyıcıları asmayın. Bu çok risklidir boğulabilir. Sizin gözetiminizde dişlerini kaşısın. Diş çıkarma döneminde bebekler beslenme karşıtıdır. Hassas olan diş etleri sürekli kanar.

Rahatsızlığı rahatlatan bir öneri buzla hassas yerleri ovmaktır. Soğuk sıvı gıdalar verin ve hemen sonra besleyin. Tuzlu ve baharatlı ürünler vermeyin. Elma ya da şeftali püresi ve yoğurdu soğuk olarak yavaşça yedirin. Doktorunuzun tavsiyesi olan bir ağrı giderici ile diş çıkarma dönemi sorunsuz atlatılabilir..Kaynak.7gunsaglik.com.tr,

Selülitlerden Kurtulmak İçin 3 Hareket

Vücut yağlarının belki de en kötü görüneni bacaklardaki selülitler.

Esnek olmak, hareketli aktif olmak ve düzenli egzersiz yapmak selülitle başa çıkmanın en güzel yoludur. Vücudun bağ dokusunu oturarak hareketsiz kalarak ve yanlış beslenerek bozmayın. Selülitleri eritmek için hazır ve kararlı olun ve harekete geçin.

Cilt ve kaslar arasında yer alan bağ dokusunda su ve yağ birikerek bu görünüme neden olur. Zayıflamakla selülit giderilmez, özel egzersizleri uygulamak gerekir. Bacak hareketlerine yoğunlaşın. Bu 3 kaydırma hareketi selülit savar hareketlerin en etkilileridir.

1.       Yere matınızı serip uzanın. Uzunca bir ruloyu bacaklarınızın altına yerleştirin. Arka uylukları çalıştıracağız. Baldırın altında kalan ruloyu yuvarlayarak diz ile popo arasındaki kısımda hareket ettirin. Silindirik bu hareket üst ve arka uylukları harekete geçirir. Derin nefesle 10-20 tekrarlı birkaç set yapın.

2.       İç taraflara yöneleceğiz. Aynı şekilde yan yatarak üstte kalan bacağınızı rulonun üzerine dizden kırıp yatırın. Bacak silindirin üzerindeyken karşı ileri tarafa doğru bacağınızı hareket ettirin. Yani karşıya uzatıp tekrar yan konuma getirin. Ve buna ek olarak yine dizden kırık bir şekilde yukarı uzatmaya da çalışın.

3.       Aynı stilde çalışacağız. Oturun, bir bacak rulo üzerinde karşıya dik uzatın. Bacağı iç ve dış tarafa yani sağa sola çevirin. Ek olarak parmakları yere değdirecek şekilde ileri uzatarak seti tamamlayın..Kaynak.7gunsaglik.com.tr,

Diyabetlilere Özel Jet Diyet Planı

Diyabetlilere özel bu diyet oldukça sağlıklıdır kan şekerini de dengeler.

Bu diyette hiçbir şeye yağ damlatmayacaksınız. Dengeli türde yer alır. Akdeniz ve vejetaryen beslenme düzenlerine benzer. Amacımız, optimal sağlık koşullarını sağlamak, hastalanmamak, kan şekerini dengelemek, kilo vermektir.

Düşük yağlı bu beslenmede bitkilere ağırlık vereceğiz. Kalp hastalığı, Alzheimer, diyabet ve kanseri önlemekte oldukça yardımcı bir beslenme şeklidir. Hep sporcular hem sağlık uzmanları bu tip diyeti öneriyor.

Kas kütlesinden kaybetmeden yağ yakımını destekler. Vücuda enerji verirken zihni de besler ve keskinleştirir. Hayvansal ürünler bu diyette tüketilmiyor ve dolayısıyla kalp damar tıkanıklığı yaşanmıyor.

Bitkisel beslenmeye önem veriliyor. Doymuş yağdan başka yağa yer yok ve kolesterol sorunu da yok. Yağ ve protein dengelemesi oldukça idealdir. Kalori miktarını azalttığından kilo vermek de kolaylaşır. İşlenmiş ve hayvansal gıdalara son, bitkisel ve yağsız beslenmeye merhaba.

Lif içeriğiyle daha uzun süre tok kalacaksınız aralarda acıkmaya da son. Kan basıncı, kolesterol dengelenir, kalp, şeker ve tansiyon sorunları biter. Herhangi bir sağlık sorunu teşkil etmese de başlamadan önce doktorunuza danışın. .Kaynak.7gunsaglik.com.tr,

Kalça ve Cilt Aknesinden Nasıl Kurtuluruz?

Bazı ciltler sivilceye yani akneye daha meyillidir. Kalça bölgesinde arka bacaklarda aknelerden kurtulmanın yolları da var.

Bu küçük şişlikleri tanıyalım nedenlerine ve çarelerine bakalım ki cildimiz sağlıklı ve güzel görünsün.

Vücudunuzu benzoil peroksit ile yıkayın. Bu maddeyi içeren özel karışımlar vücut bakım mağazalarında satılıyor. Akneleri kurutuyor folikül gelişimini engelliyor ve bu kremler ölü deriyi soyarak temizliyor.

Salisilik asitli maddeleri içeren ürünler de gözenekleri açıyor, ciltte biriken yağı atıyor ve sivilcelerden kurtarıyor. Temizlik yaparak çıkacak sivilceleri de önlüyor. Günlük temizlik ve bakım mendilleri her markada mevcut.

Laktik asitli vücut losyonu kullanın. Sinir bozucu lekelere iyi gelir, cildi nemlendirir, yağı atar ve akne oluşumunu önler. Ölü cilt hücrelerini kapatır ve temizler.

Terleyince hemen duş alın. Terin vücutta birikmesi akne sebebidir. Aktivite sonrası ılık bir duş alın.
Kaynak.7gunsaglik.com

Kan Uyuşmazlığı Nedir? Hangi Durumlarda Tehlike Yaratır?

Insan eritrositlerinde çeşitli antijenler vardır. Bu antijenlerden bir grubu olan AB antijenlerina göre kan grupları A, B, AB ve 0 olarak 4 gruba ayrılır. Ayrıca Rh antijeninin varlığına göre de Rh negatif ve Rh pozitif olmak üzere iki gruba ayrılır.
Her gebenin kan grubu mutlaka tespit edilmelidir.

Gebelikte az miktarda fetusa ait kan plasentadan anneye geçer. Annede Rh antijeni olmadığı için, bebeğin Rh antijenlerine karşı antikor oluşur. Antikorlar tekrar bebeğe geçerek kendi eritrositlerini yıkıma uğratırlar. Daha önce düş,ük kürtaj gibi nedenlerle anne ile fetal eritrositler karşılaşmış ve antikor oluşmuşsa ilk gebelikte, yoksa ikinci gebelikten itibaren Rh uyuşmazlığı denilen tablo ortaya çıkar. Antikor oluşumunun şiddetine göre bebekte şiddetli sarılık, hidrops ya da fetal bölüm tablosu oluşabilir. Bu tabloyu önlemek için Rh(-) annenin Rh(+) bebek taşıdığı farz edilerek düşük ve kürtajlardan sonra anti Rh (RHOGAM) yapılmalıdır. Doğumdan sonra bebeğin kan grubu tespit edilir. Bebeğin kan grubu Rh negatif ise risk yoktur. Bebeğin kan grubu Rh pozitif ise anneye 48 saat içinde RHOGAM yapılması daha sonraki gebelikler için koruyucu olacaktır. Multipar bir annenin kan grubunu Rh negatif olduğu yeni tespit edilirse fetusu etkilenmiş olma olasılığı yüksek olduğundan değerlendirilmesi için bir merkeze gönderilmelidir.

Hem annenin hem de babanın kan grubu Rh negatif ise bebeğin kan grubu da Rh negatif olacağından Rh uyuşmazlığı riski yoktur.
Annenin kan grubu 0, bebeğin kan grubunun A ya da B olduğu durumlarda AB0 uygunsuzluğu mevcuttur. Rh uygunsuzluğundan farklı olarak anne kanı ile anne kanı ile bebek kanının karşılaşmasına gerek yoktur. Rh uyusmazlığından farklı olarak ilk bebekte de bulgu verebilir. Fetus etkilenmez. Yenidoğanda sarılık ve hafif seyreder.
Kaynak.7gunsaglik.com

Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu, İyi Fikir, Anne Sütünü Arttıran Besinler Video


Dogal Yaşam Alternatif Tedavi . Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu, İyi Fikir, Anne Sütünü Arttıran Besinler Video

Probiyotikli Gıdaların Özellikleri ve Faydaları

Yoğurt, iyi bir probiyotik kaynağıdır. Lactobacillus veya bifidobacteriathat gibi "iyi" bakteriler içerir ve bağırsak dengesini ve sağlığını destekler.

Çalışmalar, probiyotiklerin laktoz intoleransının kolay sağlanmasına katkıda bulunduklarını gösterir. Gaz sıkıntısı, ishal ve diğer sindirim sistemi rahatsızlıklarına da iyi gelir.

Yemeklerin sindirilmesini kolaylaştırır.
Lahana turşusu da sindirimi artırır. Probiyotiklerden Leuconostoc, Pediococcus ve lactobacillus içerir. Pastörize olmayanları bakterileri öldürür. Lahana turşusu başta olmak üzere vitamin de içerir ve enfeksiyonları önler.

Miso çorbası, Japonların ünlü bir kahvaltı yemeğidir. Soya salçası sindirimi harekete geçirir. 160 bakteri probiyotiği içerir. Düşük kalorilidir ve B vitamini deposudur. Antioksidan içerir.
Yumuşak peynirler de bakterilerle savaşır. Dayanıklı, fermente ve yumuşak peyniri mutlaka tüketmeliyiz. Bağışıklık sistemini de güçlendirir. Bakterilerle savaşır.

Kefir, yine iyi probiyotik içeceklerdendir. Efsaneye göre, kefir Avrasya'nın Kafkas dağlarının çobanlarına kadar uzanır. Süt, yoğurt ve bazen krem peynirle hazırlanır. Birkaç tür mayalanma şekli vardır ama kefir her daim sağlık verir.

Mayalı ekmekler. Soğuk et veya peynirler mayalı ekmek arasına sandviç yapın. Laktobasil probiyotiği içerir ve sindirime iyi gelir.

Probiyotikli sütler. Bakterileri fermente edilmiş diyet sütleri sıkça tüketin. Laktik asit bakterileri ile kültürlenirler. Sütü bolca tüketin.

Ekşi turşular. Doğal yollarla sirkeyle ev turşusu hazırlayın. Deniz tuzu ve su solüsyonu sağlıklıdır. Sindirime çok iyi gelir.

Bunların dışında soya fasulyesi, kapsül, tablet, toz ya da sıvı gıda takviyeleri, kuşkonmaz, yer elması, muz, yulaf ezmesi, kırmızı şarap, bal, akçaağaç şurubu, ve baklagiller gibi besinlerde de probiyotikleri bulabilirsiniz..Kaynak.7gunsaglik.com

Vejetaryenler Daha Uzun Mu Yaşıyor?

Beslenme tarzına göre ömrü uzatmak mümkün mü? Et yemeyen vejetaryenler daha mı sağlıklı ve uzun ömürlü oluyor?

Kaliforniya’da bilim adamlarının yaptığı araştırmalara göre bu durumun doğruluğu kanıtlandı. Beslenme analizi yapıldı ve kanser haricinde et yemeyen kişilerin diğer kişilere göre daha uzun yaşadıkları belirlendi.

Ölüm nedenlerini ortadan kaldırdığı, kalp ve böbrek hastalıklarına ve diyabete bağlı hastalıkları ve ölüm riskini de azalttığı ayrıca kanıtlanmıştır.

Bu kişilerin etten uzak durmalarından çok bitkisel beslenmeye ağırlık vermeleri dikkat çekiyor. Yani eti azaltmak veya kesmek yerine sebze ve tahıl ağırlıklı bitkisel beslenme çok daha sağlıklı. Çalışmadaki 5 grubun beslenmesi şöyledir:

Birinci grup: vejetaryen olmayanlar. Haftada birkaç kez ve daha fazla balık, tavuk ve et tüketenler.
İkinci grup: yarı vejetaryenler. Beyaz eti yiyen kırmızı etten uzak duranlar.
Üçüncü grup: pesco vejetaryenler. Sadece deniz ürünleri ve eti tüketenler.
Dördüncü grup: herhangi bir hayvansal gıda tüketmeyenler.
Beşinci grup: yarı veganlar. Sebze ağırlıklı beslenen hayvansal gıdalarda süt ve yumurtayı tüketenler.

Vejetaryenlerin ölüm oranı araştırmalarda daha düşük çıkmıştır. Bu oran %12’dir. Ayrıca erkekler bu grupta çok daha uzun ömürlü ve sağlıklı cevap vermiştir. Kadınlar düşük oranda kalmaktadır.
Buna ek olarak vejetaryenler diğer kişilere oranla daha az alkol ve sigara tüketiyorlar ve daha eğitimliler. Araştırmacılar özellikle hangi gıdaların sağlığa iyi geldiğini ve uzun ömür üzerinde etkili olduğunu araştırıyor.

Et büyük bir sorun mu bitkisel gıdaların hangileri iyi hangileri daha az yararlı bu da araştırılıyor. Diyetteki lifli gıdaların alınması sağlıklı ömür üzerinde ne kadar etkili? Meyve ve sebzenin yanında kepekli tahıllar da tüketilmeli. Bazı hayvansal gıdaların diyette iyi bir denge kurduğu da bir gerçek.

Örneğin süt, yumurta ve balık. Bazı vejetaryenler ise diyetlerinde karbonhidrat ve yağda aşırıya kaçıp dengelemeye çalıştıklarından kilo ve sağlık sorunları yaşıyor. Sağlıklı ve uzun ömür için bu tarz beslenmeye gerek yok. Dengeli beslenmek yeterli. Kırmızı et dışında uygulanan Akdeniz diyeti, tavuk ve balık gibi yağsız protein yemek ve sebze, meyve ve kepekli tahıllar bol miktarda almak yeterlidir..Kaynak.7gunsaglik.com

Kalp Sağlığı İçin DASH Diyeti

Kalp sağlığı, normal seviyede bir kan basıncı yani tansiyon ve iyi kolesterol düzeyleri için beslenmeye önem vermek gerekir.

Hipertansiyon ve yüksek kan basıncı yaşayan kişilere özel bir diyet mevcut. Daha sağlıklı bir birey olmak ve kilo kontrolü yapabilmek için DASH diyeti öneriliyor. Yağ, kolesterol ve tatlı miktarı kesiliyor. Sebze, meyve ve az yağlı süt ürünlerine yöneliyorsunuz.

İlk iş tuzu kesmek veya azaltmak. Çok fazla tuz vücutta sıvı birikimine yol açar. Bu da kalp üzerinde ekstra bir baskıya neden olur.

Yaş ve diğer koşulları göz önüne alarak sağlığı geliştiren bu diyette günlük sodyum yani tuz miktarı 1.5-2 grama çekiliyor. Tuzsuz yemek pişirin. Bunun yerine çeşni ve baharat kullanın.

Aynı lezzeti alacaksınız. Füme ve salamura gibi gıdalarda tuzdan kaçının. İşlenmiş ve hazır gıdalardan uzak durun. Kepekli ekmek, esmer pirinç, kepekli tahıllar, yulaf ezmesi, kepekli makarna, tuzsuz simit, patlamış mısır gibi tahıl ve lif depolarını bolca tüketin.

Lif, kolesterolü düşürür. Daha uzun süre tok tutar. Günde 2000 kalori alın ve 6-8 porsiyon arası yiyin. Sebzelere ağırlık verin.

Lif, vitamin ve mineral deposu sebzeler kan basıncını kontrol eder. Birçoğunda kalori ve yağ sıfırdır. Günde 4-5 porsiyon tüketin. Yapraklı sebzeler favoridir.

Çiğ veya az pişmiş haşlama ya da fırında tüketin. Sebze suyu da faydalıdır. Öğle ve akşam yemeklerinde salata tüketin. Meyveler de kalp sağlığı için vitamin ve mineral deposu harika besinlerdir.

Günde yine birkaç porsiyon yenilebilir. Elma ve portakal bolca tüketilmeli ve arada meyve suyu da tüketilmelidir. Kahvaltıda tahılla birlikte muz ve çilek tüketilebilir. Diğer kalp dostu besinler ise, yoğurt, et ve balık, bakliyat, zeytinyağı ve patates ile muzda bolca bulunan potasyumdur..Kaynak.7gunsaglik.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...