Pages

Ads 468x60px

Vejetaryenler Daha Uzun Mu Yaşıyor?

Beslenme tarzına göre ömrü uzatmak mümkün mü? Et yemeyen vejetaryenler daha mı sağlıklı ve uzun ömürlü oluyor?

Kaliforniya’da bilim adamlarının yaptığı araştırmalara göre bu durumun doğruluğu kanıtlandı. Beslenme analizi yapıldı ve kanser haricinde et yemeyen kişilerin diğer kişilere göre daha uzun yaşadıkları belirlendi.

Ölüm nedenlerini ortadan kaldırdığı, kalp ve böbrek hastalıklarına ve diyabete bağlı hastalıkları ve ölüm riskini de azalttığı ayrıca kanıtlanmıştır.

Bu kişilerin etten uzak durmalarından çok bitkisel beslenmeye ağırlık vermeleri dikkat çekiyor. Yani eti azaltmak veya kesmek yerine sebze ve tahıl ağırlıklı bitkisel beslenme çok daha sağlıklı. Çalışmadaki 5 grubun beslenmesi şöyledir:

Birinci grup: vejetaryen olmayanlar. Haftada birkaç kez ve daha fazla balık, tavuk ve et tüketenler.
İkinci grup: yarı vejetaryenler. Beyaz eti yiyen kırmızı etten uzak duranlar.
Üçüncü grup: pesco vejetaryenler. Sadece deniz ürünleri ve eti tüketenler.
Dördüncü grup: herhangi bir hayvansal gıda tüketmeyenler.
Beşinci grup: yarı veganlar. Sebze ağırlıklı beslenen hayvansal gıdalarda süt ve yumurtayı tüketenler.

Vejetaryenlerin ölüm oranı araştırmalarda daha düşük çıkmıştır. Bu oran %12’dir. Ayrıca erkekler bu grupta çok daha uzun ömürlü ve sağlıklı cevap vermiştir. Kadınlar düşük oranda kalmaktadır.
Buna ek olarak vejetaryenler diğer kişilere oranla daha az alkol ve sigara tüketiyorlar ve daha eğitimliler. Araştırmacılar özellikle hangi gıdaların sağlığa iyi geldiğini ve uzun ömür üzerinde etkili olduğunu araştırıyor.

Et büyük bir sorun mu bitkisel gıdaların hangileri iyi hangileri daha az yararlı bu da araştırılıyor. Diyetteki lifli gıdaların alınması sağlıklı ömür üzerinde ne kadar etkili? Meyve ve sebzenin yanında kepekli tahıllar da tüketilmeli. Bazı hayvansal gıdaların diyette iyi bir denge kurduğu da bir gerçek.

Örneğin süt, yumurta ve balık. Bazı vejetaryenler ise diyetlerinde karbonhidrat ve yağda aşırıya kaçıp dengelemeye çalıştıklarından kilo ve sağlık sorunları yaşıyor. Sağlıklı ve uzun ömür için bu tarz beslenmeye gerek yok. Dengeli beslenmek yeterli. Kırmızı et dışında uygulanan Akdeniz diyeti, tavuk ve balık gibi yağsız protein yemek ve sebze, meyve ve kepekli tahıllar bol miktarda almak yeterlidir..Kaynak.7gunsaglik.com

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...