Pages

Ads 468x60px

İltihapla Savaşan 14 Besin Önerisi

İltihaplanma, vücudun bağışıklık sistemi açığından vücuda yerleşir.

Romatoid artrit, obezite, kalp hastalıkları ve kanser gibi pek çok ciddi rahatsızlığa yol açabilir. Şeker ve doymuş yağ oranı yüksek yiyecekler iltihaplanmayı kolaylaştırır. Eklem ağrısı, yorgunluk yapar, kan damarlarına ve bağışıklık sistemine zarar verir. Peki hangi gıdalar iltihaplanmayı önler, işte o 14 besin:

Balık. Somon, uskumru, ton balığı ve sardalye gibi omega 3 yağları çok olan balıkları idealdir. Haftada birkaç kez tüketin. Kızartma yerine ızgara veya haşlama yapın. Kalp hastalığı balık yiyenlerde %23 oranında daha az görülmektedir.

Tam tahıllar. İltihaplanmadan koruyan beyaz ekmek ve pirinç değil kepekli ve tam tahıllar tüketilmeli. Kandaki mikropları temizler protein deposudur. İlave şekeri azdır ve lif içerir.

Koyu yeşil yapraklı sebzeler. Sitokinler ve mineraller içerir. Ispanak, lahana, borkoli E vitamini içeren iltihap gidericilerdir. Vücudu korur kalsiyum da içerir. Demir ve vitamin açısından zengindir.

Fındık. Sağlıklı yağlar alfa-linolenik asit, omega-3 içerir. Lif, kalsiyum, E vitamini ve antioksidan içeren ceviz ve bademle eşdeğerdir. Vücudu arındırır. Akdeniz diyeti ürünüdür.

Soya. Hormonları dengeler, iltihaplanmayı önler. Kalp sağlığını büyük ölçüde korur.

Az yağlı süt. Kazein ve protein deposu süt kalsiyum ve D vitamini içerir. Yoğurt da bağırsak iltihabını önler probiyotikler içerir.

Biber. Sağlıklı beslenmenin parçası olan renkli biberler domates ve kabak gibi antioksidan deposudur iltihap söktürür. Vitamini çok nişastası azdır. Topikal kremlerde kullanılır.

Domates. Yine iltihaplanmayı giderir.

Pancar. Parlak kırmızı rengiyle antioksidan deposudur. Pancar suyu da iltihaplanmayı giderir. Lif ve C vitamini içerir. Kanser ve kalp hastalıklarından korur.

Zencefil ve Zerdeçal. Asya ve Hint mutfağında ünlüdür. Çeşitli çalışmalarda iltihap giderdiği kanıtlanmıştır.

Sarımsak ve Soğan. Bağışıklık sistemini destekler.

Karpuz. Yağ yakar, antioksidan ve vitaminleri içerir. Az kalorilidir iltihap giderir.

Kiraz. En yüksek iltihap söktürücü gıdalardan biridir..Kaynak.7gunsaglik.com

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...