Pages

Ads 468x60px

İlaçlar Görme Problemlerine Yol Açar mı?

Ağız ve göz kuruluğu, ışığa hassasiyet, görme sorunları gibi yan etkileri olan ilaçlar hangileri?

Görme kaybına bile yol açan ilaçlar var. Çok az bir oranda olsalar da bazı ilaçlar bu etkiye sahip. Hangi ilaç gruplarına bu risk ve tehlike var, doktora danışmadan kesinlikle kullanılmamalı?

Akne ilaçları. Gece görüşünü azaltır, göz kuruluğu görme sorunlarına yol açar.
Antihistaminikler. Saman nezlesi ve alerjik sorunlarsa alınır. Kaşıntı, sulanma, bulanık ve hareli görme, glokom, şiddetli göz ağrısı gibi sorunlara yol açabilir.
Romatoid artrit ve lupus ilaçları. Kalıcı görme kaybına neden olabilir.
Kortikosteroidler. Prednison artrit, lupus, sedef hastalığı, ciddi alerjileri, ülseratif kolit ve solunum bozuklukları gibi durumların tedavisinde kullanılan ilaçtır. Glokom, göz ağrısı, bulanık görme gibi yan etkileri vardır.
Cinsel uyarıcı ve destekleyici ilaçlar. Göz sinirlerine dokunabilir.
Verem antibiyotik ilaçları görme sorunları sebebi olabilir.
Prostat ilaçları da aynı etkide olabilir.
Şizofreni ve ruhsal hastalık ilaçları renk değişimleri, görmede değişimlere neden olur.
Meme kanseri için kullanılan anti östrojen ilaçlar göz fonksiyonunu bozar.
Epilepsi ve migrende kullanılan topiramatlar göz sorunlarına yol açabilir..Kaynak.7gunsaglik.com.tr,

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...